Dostáváme se v závěru týdne k lekci pro mírně pokročilé a bude to malba na plechu. Konkrétně na část motocyklu. Představte si, že vám lehne motorka, odřete si nádrž a necháte ji opravit, vyrovnat, vytmelit a nalakovat. Stojí to samozřejmě spoustu peněz. Ale jsou mezi námi i tací, že si tu nádrž vytmelí, vybrousí sami a na nátěr se potom rozhodnou udělat malbu. Nějaké zkušenosti se nasbírali a kdo si troufne, pustí se do větší akce. Nejprve si pomalujeme své motocykly a pak se pustíme do těch na zakázku.
Strávil jsem již hodně hodin malováním a ještě více času než malbě věnuji pokusům. Jak to dělám? Sleduji různé malíře a jejich práce. Každý kdo pracuje s airbrush si vyrábí vlastní pomůcky, šablonky, křivítka a má spoustu svých triků na různé efekty. Ptal jsi se v emailu na toho cvoka, který mě nazval podvodníkem, když si beru šablonu na práci. Tomu bych nevěnoval pozornost a neřešil to. Protože si své šablony dělám sám a je to pro mě pomůcka. Stejně jako kompresor, skalpely a jiná výbava. Až budu zase dělat štětcem obrazy na plátno, šablony nechám v šuplíku. Ale airbrush bez maskování, to prostě nejde. Vám dneska chci ukázat….vyrobíme si společně šablonu podle vlastního návrhu od začátku a já pak s její pomocí něco budu s pistolí malovat.
Tak pokud děláte do malování s airbrush pistolí, určitě se nevyhnete maskám a také krycím foliím pro airbrush. Někdo kupuje drahé na webu, ti zkušenější si poradí stejně a přitom levněji. Aby tyto zajímavé postřehy nezůstali někde ztraceny na webu, sedl jsem dnes na chvilku před computer a narychlo jsem vytáhnul zajímavé věci z fora naší dávné a minulé návštěvní knihy, která existuje už 6let v mém soukromém airbrush archívu. Kdo by nevzpoměl na Lenku, naši kamarádku, grafičku a malířku? Pokud se vám názory lidí také zdají zajímavé,čtěte dál.....dozvíte se jak se dá také nakoupit a kde.
K práci nám ovšem nebude stačit pouze pistole, kompresor a nějaká ta barva. Samozřejmě, ještě je potřeba trochu šikovnosti, ale o té teď nemluvím. K úspěšné tvorbě hezkého airbrush je totiž potřeba ještě několik pomůcek.
A nejsou to jen šablony, jak název napovídá. Pojďme si je tedy trošku rozepsat.Jako první bych uvedl především veškeré maskovací nástroje. Povětšinou neděláme airbrush na celou plochu tak ostatní části musíme důkladně zakrýt, aby nedošlo k poničení nežádoucí plochy.
Tak konečně se dostáváme ke kožené vestě pořádného motokáře. Každý by rád něco na kůži, ale bojí se tu svou vestu co má na choppera zničit, nebo počmárat, protože byla drahá. Ale my malovat umíme, motorkáře máme rádi a víme co na kůži patří, aby to na ní dlouho vydrželo. Každý je příznivcem jiného stylu na motorkách a to co se jeví jednomu jako kýč, tak má druhý v oblibě. Není dobré odsuzovat někoho za to, že jezdí na supersportu (jezdí jako dárce ogánů) a druhý se šourá po kraji (dělá šaška v třásních) šedesátkou a kochá se krajinou, zatímco enduristé cestují až k moři. Motorkáři jsou jedna parta, scházejí se na srazech a na jejich strojích je často viděl malba (airbrush) po lakem, pomalované jsou i jejich přilby a v neposlední řadě kromě nášivek i bundy. Na jednu taků vestu a zposob ako ju ozdobiť pomocou airbrush pištolky sa teraz pozreme v podrobnom postupu, ktorý Vám přináša Airbrush Magazín pre Československých čitatelov. Viacej v článke…