"Tak takovýho potvoráka mi uděláš..!" Povídal mi soused Jaroslav včera večer, když jsem mu ukázal náčrt tužkou na papíře. Je majitelem natuněné Škody Favorit a na kapotě má celkem slušné škrábance. Vyzvídal jak by se dala kapota opravit a přelakovat červeným základním odstínem. A pak nás napadlo, že bychom mohli něco vytvořit na kapotu, něco lepšího, než je víčko od nechutného piva Gambrinus. A tak jsem začal načrtávat budoucí podobu lebky, která půjde přenést na opravenou kapotu a pod lak. Více v článku určeném pro naše čtenáře.
Tak pokud děláte do malování s airbrush pistolí, určitě se nevyhnete maskám a také krycím foliím pro airbrush. Někdo kupuje drahé na webu, ti zkušenější si poradí stejně a přitom levněji. Aby tyto zajímavé postřehy nezůstali někde ztraceny na webu, sedl jsem dnes na chvilku před computer a narychlo jsem vytáhnul zajímavé věci z fora naší dávné a minulé návštěvní knihy, která existuje už 6let v mém soukromém airbrush archívu. Kdo by nevzpoměl na Lenku, naši kamarádku, grafičku a malířku? Pokud se vám názory lidí také zdají zajímavé,čtěte dál.....dozvíte se jak se dá také nakoupit a kde.
Pozastavil bych se nad dopisem jednoho čtenáře. "Vážený pane, Nedávno jsem navštívil Vaši stránku a velmi mne zaujalo řešení problému s pistolkou a kompresorem. Na podzim jsem navštívil svého kamaráda Jaroslava Čejku a tam m půjčil pistolku s barvou a tak jsem si poprvé vyzkoušel, jak se s ní pracuje. Americká retuš je opravdu citlivá záležitost a kromě velikosti trysky záleží hlavně na citlivosti a jistotě v ruce.Začal jsem hledat ve vyhledávači AIRBRUSH a kromě hodně vydařených obrázků jsem našel i Váš článek o kompresoru z ledničky. Psal jste zde že kompresor z lednice lze použít, ale že se přehřívá a také má spoustu kondenzátu."
Ke stavbě tohoto kompresoru mě vedly následující potřeby a omezení : 1. – cena koupeného profi kompresoru je cca. 10.000,- Kč a výše, 2. – mít kompresor víceúčelový , 3. – mít kompresor tichý (bydlím v paneláku a modelařím většinou v noci), 4. – mít kompresor, který funguje bez další obsluhy. Ke stavbě potřebujete vyřazenou ledničku, vyřazený hasící přístroj a dobrého kamaráda se svářečkou. Rám celého zařízení je svařen z kovových profilů, které vám v každém solidním železářství strojově nařežou na míru ( cca. 100,- Kč včetně nařezání). Tlaková láhev je ze starého hasícího přístroje, vlastní kompresor ze staré ledničky.Takové kompresory dávají až 15 atmosfér. Jednotlivé díly jsou pískovány a opatřeny vypalovací práškovou barvou. Do ovládací hlavice hasičáku je v místě výfuku hasiva vyvrtán závit G1/4“.
Úplnou náhodou jsem právě teď našel archívu můj originální článek z prvotního webu, psaný před osmi lety v začátcích objevování retuše a prvního webu pro začátečníky s airbrush. Hlavně jsem se pokoušel zalakovat právě vytvořený airbrush na přilbě a nevěděl jsem čím. "Den druhý, kdy jsem se pokoušel s retuší o jakési efekty, linky a stínování na kusu plechu. Osobně se nestydím za to, prezentovat to, jaké to je, když člověk vezme poprvé do ruky airbrush a testuje ji. Určitě bude po čase patrné zlepšení, pokud vytrváme. Jednalo se mi také o to, že na kladívkovém papíře se barva chová jinak než na kovu a na kusu plechu(stará kapota z VW Golf) jsem mohl vyzkoušet další pokus přelakovat. Výsledek...? "