Nikdy jsem nebyl nějaký malíř a díky tomu stále vyrábím a používám na malbu šablony. A nestydím se za to, protože nikdy nebudu umět to co ostatní rovnou s rukou bez ničeho. Když vidím videa na Youtube, kde se maník dívá na malinkatou fotku slečny a to samé bez překreslení kouzlí pistolí na dveře auta, tak trochu nechápu, jak to dokáže. To jsou skuteční umělci, ale nezávidím, spíše se snažím to vynahradit při práci jinak.
Původně tento článek neměl být publikován kvůli tématu. V zahraničí je to zcela jistě napolovic, airbrush není používán jen k malbě na kov, přilby a vozidla ale hlavně a také k malbě obrazů. U nás se malbě obrazů věnuje také spousta umělců, ale více převládájí custom práce a komerční využití. Dnes tu máme ukázku postupu malby obrazu od jednoho malíře z Rena. Takže dnes spíše pro výtvarníky. Mick se věnuje malbě kombinovanou technikou, kdy používá klasickou techniku olejomaby, akrylu a airbrush na plátno. Osobně jsem sice tomu moc neveřil, že to bude držet, ale po dvou emailech mne autor ujistil, že to opravdu drží a že je tento způsob použitelný pro umění. Osobně mám k této technice blízky vztah, obrazy malované tímto a podobným způsobem je možné shlédnout zde v galerii GuK na výstavě, která potrvá do konce prázdnin. K čkánku: Mick nám ukáže jeho postup práce se štětci a retuší.
Karbonový povrch jsme již vyráběli několika způsoby. Pro tento efekt se dá použít speciální maska jako je látka Carbon Fiber Effect, přes kterou stříkáme barvu a vytváří nám efekt povrchu velmi podobný karbonu. Bohužel prodejce nebo dodavatel tohoto maskování v Česku není, nebo se ho zatím nepodařilo nikomu z čtenářů kontaktovat. Měli jsme tu také protiskluzovou podložku na palubní desku, která má podobnou strukturu a umožní na malé předměty karbonový efekt vytvořit. Ne však tak dokonale jako pomocí Carbon Fiber Effect. Dnes si na povrch budete tvořit kromě jiného i linkování, proto si připravte štětce, začínáme...
Už jsem měl pár dotazů na to, co vlastně používám na stříkání modelů. Pistoli už jsem tu ukázal a po roce a půl konečně ukážu i kompresor… Kompresor jsem dostal zadarmo od kolegy kitaře, který si kupoval profi výrobek a tenhle mu bylo líto vyhodit (ještě že tak). Používal k němu vlastnoručně sestavenou pistolku z injekční jehly a byl spokojený. Takže: celý kolos má asi 15 kg, táhnul jsem ho vlastně už předminulou zimu přes celou Prahu sockou a doma mi skoro upadly ruce. Je obalený v krabici z latí a sololitu, což až tak podstatné není, ale dá se přikrýt a tím ochránit od prachu atd.
Nebojte se, nebudeme se tu v dnešním příspěvku bavit o iCloudových službách jedné jablečné firmy, ani o situaci v našem parlamentu nebo v nějaké továrně na likéry kdesi na Moravě. Na takové události tu jsou jiné servery, e-ziny či magazíny, které nás zahrnují novinkami na úrovni dřívější Černé kroniky. V dnešním vydání se vydáme za postupem malby krok za krokem na plátně. Není modrá jako modrá a umět si připravit ten správný odstín, to vyžaduje opravdu znalosti. Jak postupovat s malováním na dobré úrovni a přitom nic nezkazit, to si ukážeme právě teď.