Jakmile se dostanu do svého archívu věcí, posílaných na náš první portál, nedá mi to, abych zde v magazínu nepublikoval to dobré, co se dá použít i dnes. I když se autor tohoto článku dostal za těch sedm let někam dále a jinam, stejně je postup aktuální hlavně pro experimentátory a začátečníky. Unikátní postup na airbrush od pana Sanceze je opět tu. Umění je všechno a to i nanášení barvy vzduchem. Pokud nic nevíte, můžete tápat naslepo. A to jak v malbě, tak i v životě. Co se efektů a malování týče, je tu malý postup pro všechny začátečníky s retuší. Jak je zde již dobrým zvykem, netajíme se s ničím a tak se na to podívejme.
Rád bych dnes v příspěvku ukázal malbu portrétu pomocí základní výbavy a to hlavně pro začátečníky. S dostupnými prostředky a základními znalostmi budete moci vytvořit realistickou malbu, která bude téměř totožná (v základu) jako originální předloha. Pro ty, kteří stále váhají, jak na to a s čím začít je zde následující článek, který Vás navede, jak správně postupovat. A nemusíte být ani ilustrátor, aby jste zvládli opravdu pěkný portrét.
Tak takto dokáže vidět klid a pohodu Slávka. V době kdy je venku sychravo a všichni jsou u televize nebo u počítače asi jako já dneska, tak ona dokáže vytvořit takový obraz. Bude součástí výstavy, kterou chystá v nejbližší době. Po krajinkách, lebkách a samých hrůzách, kterých je plný internet, tak se mi její fantasy obrazy s lehkou erotikou zdají jako balzám na duši. Podle jejích slov téměř všechny obrazy z poslední doby dělá s pistolkou a kompresorem značky Iwata o kterých jsme si již psali minule. Některé další detaily jsou dokreslovány...
Původně tento článek neměl být publikován kvůli tématu. V zahraničí je to zcela jistě napolovic, airbrush není používán jen k malbě na kov, přilby a vozidla ale hlavně a také k malbě obrazů. U nás se malbě obrazů věnuje také spousta umělců, ale více převládájí custom práce a komerční využití. Dnes tu máme ukázku postupu malby obrazu od jednoho malíře z Rena. Takže dnes spíše pro výtvarníky. Mick se věnuje malbě kombinovanou technikou, kdy používá klasickou techniku olejomaby, akrylu a airbrush na plátno. Osobně jsem sice tomu moc neveřil, že to bude držet, ale po dvou emailech mne autor ujistil, že to opravdu drží a že je tento způsob použitelný pro umění. Osobně mám k této technice blízky vztah, obrazy malované tímto a podobným způsobem je možné shlédnout zde v galerii GuK na výstavě, která potrvá do konce prázdnin. K čkánku: Mick nám ukáže jeho postup práce se štětci a retuší.
Přicházím do garáže a otvírám dveře. Nechávám je záměrně otevřené, aby se tam dalo trochu dýchat. Beru do ruky papírovou šablonu s vyřezanými plameny a lepím ji na vrata plechové skříně. Pak si nasazuji respirátor a připravím si barvu ve spreji. Červená,černá,oranžová a žlutá na okrajích vytváří motiv plamemů ohraničených ostrou konturou ve stylu „krabích“ klepet z let šedesátých, tak typických pro středozápad USA. Po vyschnutí vše ještě doladím bezbarvým lakem od Motipu a dílo je dokonáno. Bohužel se nedochovalo.
Se sprejem se dá kouzlit různě, jistě všichni známe experta, který pomocí papíru a sprejů stále dokola tvoří planety na obloze a v popředí pyramidy.A stále dokola. Sice jednotvárné,ale zajímavé.