Pozastavil bych se nad dopisem jednoho čtenáře. "Vážený pane, Nedávno jsem navštívil Vaši stránku a velmi mne zaujalo řešení problému s pistolkou a kompresorem. Na podzim jsem navštívil svého kamaráda Jaroslava Čejku a tam m půjčil pistolku s barvou a tak jsem si poprvé vyzkoušel, jak se s ní pracuje. Americká retuš je opravdu citlivá záležitost a kromě velikosti trysky záleží hlavně na citlivosti a jistotě v ruce.Začal jsem hledat ve vyhledávači AIRBRUSH a kromě hodně vydařených obrázků jsem našel i Váš článek o kompresoru z ledničky. Psal jste zde že kompresor z lednice lze použít, ale že se přehřívá a také má spoustu kondenzátu."
Ahoj všichni airbrushisti a malíři s pistolí. Posílám Ti to na email i s obrázkama. K airbrushi jsem se dostal náhodou a to díky tomu, že s pistolkou na modely se dá i malovat, tedy podle táty a tak jsem začal hledat jak. Moje první a zatím poslední práce byla na Simsonovi a je to s ucpanou tryskou zatím takový nesmělý začátek. S airbrushem se dá malovat se šablonami a bez nich i když dost dobře nechápu jak. Je to hlavně o tom jaký máte vybavení, co používáte za barvy a jaký máte cit na tu prokletou malou páčku, která nechce moc poslouchat. Malovat se dá různě, v příloze jsou fotografie a tady můj malý popis.
Tak takto dokáže vidět klid a pohodu Slávka. V době kdy je venku sychravo a všichni jsou u televize nebo u počítače asi jako já dneska, tak ona dokáže vytvořit takový obraz. Bude součástí výstavy, kterou chystá v nejbližší době. Po krajinkách, lebkách a samých hrůzách, kterých je plný internet, tak se mi její fantasy obrazy s lehkou erotikou zdají jako balzám na duši. Podle jejích slov téměř všechny obrazy z poslední doby dělá s pistolkou a kompresorem značky Iwata o kterých jsme si již psali minule. Některé další detaily jsou dokreslovány...
Jak jsem minule psal o tom jak jsem se musel poprat se Standoxem,tak jsem slíbil že se také zmíním o šablonách. Bez nich airbrush vlastně ani nejde dělat a říkejte si, že je nepoužijete a děláte od ruky. Ale beztak je musíte použít. Už kvůli tomu,že vám šablona zabrání „fouknutí“ barvy někam jinam. Ano, viděl jsem pár prací volně z ruky, ale to byla většinou práce na velké ploše, zdi nebo to bylo na kamionu, kde si dotyčný umělec pomohl skicou, projektorem nebo náčrtem. Ale třeba na přilbě je šablona nezbytná, bez ní jsou okraje rozmazané a linka nejistá, stejně jako detaily, které bez šablony prostě nejdou.
Úplnou náhodou jsem právě teď našel archívu můj originální článek z prvotního webu, psaný před osmi lety v začátcích objevování retuše a prvního webu pro začátečníky s airbrush. Hlavně jsem se pokoušel zalakovat právě vytvořený airbrush na přilbě a nevěděl jsem čím. "Den druhý, kdy jsem se pokoušel s retuší o jakési efekty, linky a stínování na kusu plechu. Osobně se nestydím za to, prezentovat to, jaké to je, když člověk vezme poprvé do ruky airbrush a testuje ji. Určitě bude po čase patrné zlepšení, pokud vytrváme. Jednalo se mi také o to, že na kladívkovém papíře se barva chová jinak než na kovu a na kusu plechu(stará kapota z VW Golf) jsem mohl vyzkoušet další pokus přelakovat. Výsledek...? "