Vytahoval jsem nějaká data z archívu stovek textů a tak jsem se rozhcenodl publikovat to i když je to hodně staré. Rozhovory a recenze se chystají na příští týden, jelikož nějaké další obrázky uvízly na webu. Kdysi předtím,když mi zapojili internet jsem přišel lehce na to,jak vytvořit nějaké takové stránky a cpal jsem tam chaoticky informace ze světa tuningu a bavilo mne to. Nebyl to jen tak obyčejný tuning, ale venkovský a stupidní. Ne, že bych ho sám dělal,fuj…nic mi to neříká, ale když jsem šel ulici viděl zběsilou škodovku s nalepenými plasty, koncovkou výfuku a vzadu reproduktory od televize, nedalo mi to a musel jsem to vyfotit. Stránky měly ohlas, ale přibližně v téže době vznikl TUZING.com, kde si z podobného tuningového zaměření dělali legraci jiný a já to stopnul. Ne, že by mne kdosi obvinil z plagiátorství,ale proto, že mne už nebavilo psát o dusíku, dřevěných křídlech, poklicích, trapných světýlkách a subwooferech.
Než jsem si koupil svou první pistolku Iwata HP-C, tak jsem celý týden čekal na to, až mi domů dorazí barvy. Objednal jsem si vodou ředitelné barvy Createx jako sadu základních barev. Po prvním dnu testování jsem pistolku lehce propláchnul vodou a uložil do pouzdra. Druhý den jsem ani nezkusil páčku a nalil rovnou barvu a nic…pak jsem zkusil vodu, na celý den jsem ji pomořil druhý den do sklenice, pak přišlo na řadu ředidlo, nejprve syntetika, tak nitrocelulózové a nakonec oplachy horkou vodou, tedy lehké vaření. Asi se mi budete smát, jak jsem týral drahý nástroj na malbu, ale už jsem nevěděl jak ji vyčisti. Pistolka začala zase foukat, ale už to nebylo tak hezky plynulé, jako když jsem ji den předtím vytáhnul novou z krabice.
Ahoj Magazíne! Byl jsi zvědav jestli to zvládnu a tak to zkouším napsat přes tohle uživatelský rozhraní autora z menu na front-endu. Třeba Ti to tam dorazí na zveřejnění, ale pro jistotu posílám po uložení ještě email. No, ono to se mnou začalo před lety, když jsem předtím ani nevěděl o čem je řeč a jak se to vlastně dělá. Myslím malování s retušovací pistolkou. Moc se mi líbily malby a já netušil co je všechno zapotřebí k tomu, aby to opravdu vypadalo dobře jako na tý německý káře v Brně.
Největší péči asi ale samozřejmě zaslouží hlavní nástroj, tedy pistole pro americkou retuš. Zde musíme být především hodně opatrní a čištění provádět opravdu důkladně, aby pistole dlouho sloužila. Jestliže máme v pistoli zbytky usazené zaschlé barvy, nejenže nebude fungovat tak, jak by měla, ale můžeme ji i zničit! Proto je nutné důkladné čištění po každé práci a někdy i v rámci ní.
Tak Vážení, dost bylo broušení plechu a sykotu pistolí na velkých plochách v lakovně. Dnes ze sebe uděláme umělce a připravíme si plátno. Našepsované se dá již zakoupit hotové, nebo koupíme plátno a pomocí Gesso a válečku či štětce si plátno připravíme. O napínání plátna a jeho přípravě na akrylové barvy či olejomalbu jsme si povídali v předchozích článcích a lekcích pro začátečníky s airbrush pistolkou. Malovat můžeme samozřejmě na papír, karton, dřevotřískové desky a jiné materiály, ze kterých po rámování či bez něj můžeme udělat umělecké dílo. Airbrush pistole nám dává ohromné možnosti, které mám štětec nenabídne, velkou přesnost a dokonalé přechody. To je možná ten důvod mírné nevraživosti několika výtvarníků, kteří se věnují jiným technikám, airbrushi nerozumí a házejí ho kamsi do propasti mezi „nevhodné techniky“. Již bezmála deset let je přesvědčuji, že je to skvělá technika malování i pro další nadané malíře, výtvarníky a že je zapotřebí retuši rozumět, pochopit principy a přijít s vhodným nápadem. V dnešním téměř dokonalém Patrikovo postupu s ukážeme krásnou malbu starobylého automobilu, který nechává opravdu vyniknout přesnosti a krásných efektu pistolky, kterou jste si možná již zakoupili nebo o ní přemýšlíte.