Tak trochu záhadný název se pokusím hned vysvětlit. Na dílně bych měl vystaráno, tam potřebuji mohutný zdroj vzduchu s velkým vzdušníkem. Ale co doma, v ateliéru, kumbále nebo v pracovně. Mohu pohánět retuš takovým monstrem doma. NE! Dělá docela hluk a doma to prostě s ním nejde. A věřte mi, že jsem to zkoušel. Tak ho raději nechám venku a jdu řešit dál. Kdysi loni jsem psal o tom, že se mi nepodařilo vyrobit kompresor z lednice a že jsem s ním měl problémy. Kondenzát, přehřívání a tak dále. Ale všude na webu jsem četl, že ho hodně lidí úspěšně používá.
Pro ty s Vás, kteří zápolíte s airbrushem, začínáte, učíte se, nebo jen hledáte něco nového bych měl novinku. Jedná se o projekt, který je určen k dekoraci a je dokumentován krok za krokem. V doslovném postupu se dozvíme, jak postupovat s výrobou a aplikací masky, v jakém sledu vrstvit barvy na sebe a jak postupovat pomocí triků, na které si postupně zvykne snad každý výtvarník a grafik. Získané znalosti a vědomosti jdou později uplatnit na jakémkoliv povrchu a s jinou předlohou. Pokud má někdo rád temná témata, plameny, lebky, nebo podobná hořící mrtvá monstra, je tento postup určený právě pro něj. Na co provedeme v dnešní lekci malbu?
Samozřejmě neexistuje pouze jeden typ pistole pro airbrush. Na této stránce si uvedeme základní rozdělení. Největší odlišení je hned úvodem, jež vychází z celkového principu fungování pistole,existují tedy dva typy.
Přeběhneme o hodně let nazpět, když jsem byl hrdým majitelem čerstvě zakoupené airbrush pistolky od firmy Gabbert, model Triplex. Zakoupil jsem k ní i dvě trysky a jehly, takže jsem mohl mít 0,2 a 0,4 mm velikost, libovolně přestavitelnou. Abych pravdu řekl, hodila se obojí velikost, v závislosti na barvě i velikosti malby. Jako dobře barvy snesitelné s lakem jsem používal v té době často Illu Color a Aero Color. Jednoho dne mi kamarád donesl na opravdu poškozenou kapotu. V postupu ji obrousím, stříknu plničem, barvou, airbrushem a zalakuji. Kompletní postup s fotodokumentací je tomto článku.
Jak jsem minule psal o tom jak jsem se musel poprat se Standoxem,tak jsem slíbil že se také zmíním o šablonách. Bez nich airbrush vlastně ani nejde dělat a říkejte si, že je nepoužijete a děláte od ruky. Ale beztak je musíte použít. Už kvůli tomu,že vám šablona zabrání „fouknutí“ barvy někam jinam. Ano, viděl jsem pár prací volně z ruky, ale to byla většinou práce na velké ploše, zdi nebo to bylo na kamionu, kde si dotyčný umělec pomohl skicou, projektorem nebo náčrtem. Ale třeba na přilbě je šablona nezbytná, bez ní jsou okraje rozmazané a linka nejistá, stejně jako detaily, které bez šablony prostě nejdou.